Overweeg de digitale mogelijkheden voor zakelijk gebruik

Narrowcasting is het overbrengen van informatie via beeldschermen in het bedrijf. Het heeft te maken met de interne communicatie van het bedrijf. Maar dit werkt dan op de moderne manier. Door de digitale menuborden zijn de werknemers direct op de hoogte van het allernieuwste bedrijfsnieuws. Een digital menubord kan op verschillende plekken in het bedrijf geplaatst worden. Zo kan een menubord bij de koffiezetautomaat geplaatst worden. In de pauze kunnen de werknemers de borden lezen en op de hoogte blijven.

Hardware narrowcasting

Met de hardware kan het beeldscherm fungeren als touchscreen. De hardware wordt vaak ingebouwd als beeldscherm. Soms is het een los beeldscherm en staat deze ergens anders. Maar vaak zit dit ingebouwd in het beeldscherm.

Digital signage

Digital signage is het intern communiceren van werknemers via digitale beeldschermen. Dit kan nieuws over het bedrijf zijn of aandachtspunten van het bedrijf. Het bedrijf kan zelf beslissen wat hierin wordt gezegd en wat de werknemers moeten weten over het bedrijf. Door gebruik te maken van narrowcasting wordt nieuws snel verspreid. Het netwerk van de beeldschermen verspreiden het nieuws door het kantoor.

Door gebruik te maken van goede hardware kan het nieuws soepel worden verspreid. Je zorgt dat je een bron hebt waar het nieuws vandaan komt. Dit is vaak een mini player pc. Hoe beter het bereik hoe beter de hardware, hoe meer mensen er uiteindelijk bereikt worden.

Niet alleen moet de hardware goed zijn, maar het is ook belangrijk dat de software goed is. Er zijn bepaalde schermen die heel goed zijn voor narrowcasting. De lcd-schermen en de ledschermen zijn heel goed voor de narrowcasting. Sommige schermen zijn zelfs geschikt voor buiten.  Zo blijven werknemers en klanten op de hoogte van het laatste nieuws.  Het voordeel van narrowcasting is, is dat het gericht is op een specifieke doelgroep. Dus het is alleen voor klanten, of alleen voor werknemers.

Een ander belangrijk onderdeel van de narrowcasting is de content. Wat verschijnt er op het beeldscherm? Hier moet goed over nagedacht worden. Want de lezers moeten wel overtuigd en aangetrokken worden door de schermen en geïnteresseerd raken. Als er slechte content op het scherm staat wordt dit ook snel door de lezer vergeten en heeft het geen zin om het uit te zenden. De lezer moet getriggerd worden om meer te willen weten. Als dit niet het geval is moet de content worden aangepast.

Toekomst narrowcasting

In de toekomst zal er nog veel narrowcasting zijn. Er wordt verwacht dat de markt er nog 10 procent mee gaat groeien in de toekomst. Dit komt omdat steeds meer bedrijven de beste technologie willen gebruiken om zoveel mogelijk mensen tegelijk te bereiken. Zo kan in de toekomst steeds meer mogelijkheden in het communiceren ontstaan.

Om snel in informatie te verspreiden naar de collega’s of naar de klanten is narrowcasting een goede investering. Zo verspreid je goedkoop en snel al je nieuws.